باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان

باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان

باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان

باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان

باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان
::::: باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان:::::

معبد یعنی نیایشکاه ، جایی که یک توآ کار نیایش به تن می کند. مکانی که در آن ذره ذره وجودش را می شناسد ، ضعفهایش را می بیند و با تلاش و عرق ریختن در آن پایگاه اندیشه را استوار نموده تا در آن به جستجوی خویش نشیند و این است که آنجا را تبدیل به مکانی مقدس می سازد .
یک کونگ فو توآ کار راستین نیازی به خود نمایی ندارد ، نیازی به دست زدن و اثبات خویش ندارد .
برای همین است که کونگ فو توآ را راه دانایی می خوانند .
بدانید ، کسانی که پیش از شناخت خویش در تلاشند خود را به دیگران بشناسانند هنوز خام هستند و در اندیشه باز نشده اند.
نویسندگان
كانال آپارات
كانال تلگرام
آخرین نظرات


 ضربه دوما متو با قسمت خارجی لبه مشت انجام میشود.
 برای انجام دوما متو ابتدا دست ضربه زننده به سمت مخالف خود برای قدرت گیری میرود.


 
برای مثال، اگر با دست راست تکنیک را انجام میدهید، دست راست به سمت چپ رفته و از داخل ضربه را با قسمت خارجی مشت بصورت حریف از پهلو میزند.

 "دوما"  دفاعی


از حالت راتو و چینو، (شکل ۱) با حرکت پای عقب به جلو و همزمان هر دو دست بصورت یک نیم دایره از پشت به پهلو، قدرت گیری میکنید. (شکل ۲) در ادامه، دستها به سمت بالا حرکت میکنند طوری که دست چپ عمود بر زمین، داخل بدن و دست راست موازی سطح زمین و خارج بدن عکس العمل سازی میکنند.(شکل ۳) سپس دست چپ از چپ براست جلو بدن را با قسمت خارجی خود دفاع میکند. تکنیک "دوما" ۱۳۵ درجه زاویه آرنج میباشد  (شکل ۴)( شانه ها، دست دفاع کننده و بدن در یک خط قرار میگیرند.) ادامه، پایی که به جلو آمده بر میگردد با لمس کردن زانوها باهم بالای بدن بوسیله دستها بلوکه شده (شکل ۵) با پیشروی به چینو میروید. (شکل ۶)





 تکنیک آفما بمنظور پوشش و دفاع جلو ی بدن از شکم تا بالای سر را میباشد.

برای انجام این تکنیک دست عمل کننده (چپ) از منتها علیه سمت راست از پایین تا بالا را درو کرده دفاع  آفما انجام میشود. توجه کنید که دست عمل کننده از داخل و نزدیک بدن تکنیک را انجام میدهد و عکس العمل بیرون و خارج از بدن. *مهم- (همیشه دست عمل کننده چه دفاعی و چه نفوذی نزدیک بدن و عکس العمل بیرون از آن عمل میکند.) در انتها دست عمل کننده تا روبروی پیشانی بالا میرود طوری که مچ دست از آرنج بالاتر قرار میگیرد و فاصله ی آن باندازه پنج تا ده سانتیمتر از سر میباشد.




 تکنیک اوران تو یک حرکت دفاعی است که میتوان از داخل بدن به خارج و یا از خارج به داخل انجام شود.

 برای انجام آن از داخل به خارج ابتدا بمنظور قدرت گیری دست عمل کننده به زیر دست عکس العمل میرود (شکل ۱) و با حرکت آرنج به بالا (شکل ۲) برای پیشگیری و دوران، با قسمت داخل ساعد دفاع اوران تو را همزمان با حرکت مخالف دست دیگر بعنوان عکس العمل تکنیک را انجام میدهد.

دست عمل کننده ۱۳۵ درجه از آرنج زاویه میگیرد و بایستی کاملا جلوی بدن را پوشش قرار دهد (شکل ۳).






 دفاع اوران تو از خارج

ابتدا برای قدرت گیری دست عمل کننده (اینجا دست راست) (شکل ۱)با پسروی پای جلو به عقب، به پهلو رفته (شکل ۲)  و از خارج بدن بداخل دفاع اوران تو را با قسمت خارجی دست انجام میدهد. (شکل ۳)


زاویه آرنج دست عمل کننده ۱۳۵ درجه میباشد، (شکل ۴) و بدن بین ۴۵ تا ۹۰ درجه چرخش داشته و زاویه میگیرد.






اوراتو تکنیک  دفاعی است برای پوشش ضربه ای که از جلو یا پهلو به قسمت بالا تنه یا صورت انجام میشود
برای انجام این تکنیک ابتدا (شکل ۱) با جمع شدن پای عقب به جلو و همزمان با پیچش و زاویه بدن به ۹۰ درجه هر دو دست برای قدرت گیری و عکس العمل سازی به بالا رفته طوری که ساعد دست عمل کننده عمود و دست عکس العمل موازی بر سطح زمین قرار گیرند.(شکل ۲) دست عمل کننده از بالا به پایین با گردش ۱۸۰ درجه از روبروی صورت تا به زیر پهلو را دفاع میکند. (شکل ۳)





 از حالت چینو (شکل ۱) دست راست بعنوان عمل کننده برای قدرت گیری از روی دست چپ (شکل ۲) با خم کردن آرنجها از داخل بدن، عکس العمل سازی کرده (شکل ۳) از روبروی سینه تا زیر شکم را پوشش داده و با پهلو و قسمت خارجی دست و ساعد دفاع ضربه ی پا را انجام میدهد. (شکل ۴)

در انتهای تکنیک دست عمل کننده، بالا تنه و پای جلو در یک زاویه ی چهل و پنج درجه قرار میگیرند.

مهم - دست عمل کننده در انتهای تکنیک زاویه ی چهل و پنج درجه با سطح زمین خواهد داشت، و با ران پای جلو موازی است.











منبع (+)

نظرات  (۲)

بسیار عالی و مفید بود ممنون
۲۳ مهر ۹۵ ، ۰۷:۴۷ علی رضا کلاته عربی (AdmiN AlferD)
خیلی عالی بسیار ممنونم از شما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی