باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان

باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان

باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان

باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان

باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان
::::: باشگاه کونگ فو توآ عقاب کردستان:::::

معبد یعنی نیایشکاه ، جایی که یک توآ کار نیایش به تن می کند. مکانی که در آن ذره ذره وجودش را می شناسد ، ضعفهایش را می بیند و با تلاش و عرق ریختن در آن پایگاه اندیشه را استوار نموده تا در آن به جستجوی خویش نشیند و این است که آنجا را تبدیل به مکانی مقدس می سازد .
یک کونگ فو توآ کار راستین نیازی به خود نمایی ندارد ، نیازی به دست زدن و اثبات خویش ندارد .
برای همین است که کونگ فو توآ را راه دانایی می خوانند .
بدانید ، کسانی که پیش از شناخت خویش در تلاشند خود را به دیگران بشناسانند هنوز خام هستند و در اندیشه باز نشده اند.
نویسندگان
كانال آپارات
كانال تلگرام
آخرین نظرات


ما در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم. دنیا پیشرفت کرده است، سطح سواد و فرھنگ مردم بالا رفته،بسیاری از بیماریھای کشنده دیگر به راحتی درمان می شوند و از این حرفھا. اما یک نگاه به صفحه حوادث روزنامه ھا کافی است تا بفھمیم ھنوز ھم سرقت، خشونت، تجاوز و قتل، حجم زیادی از جرایم را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص می دھند. متاسفانه حتی برخی از این جرایم نسبت به دھه ھای قبل افزایش ھم داشته اند. اگر از اثرات جسمی اینگونه حوادث - که خود گاھا حتی میتواند به معنی پایان زندگی فرد باشد بگذریم، دفعتا اثرات روانی که در زندگی فرد قربانی رخ میدھد، ممکن است تا پایان عمر او را از داشتن یک زندگی عادی محروم کند. در این شرایط طبیعی است که بسیاری از مردم به دنبال راھی جھت ایمن ترکردن زندگی خود باشند.

قطعا کنترل بسیاری از اینگونه حوادث از توان ما خارج است، اما آشنایی با اصول ایمنی و تکنیک ھای دفاع شخصی و ھمچنین حفظ ھوشیاری و آمادگی ذھنی، می تواند در بسیاری از مواقع ما را از ورود  ناخواسته به یک موقعیت خطرناک حفظ، و بعضا از رخ دادن یک حادثه یا حتی فاجعه جلوگیری کند.

برخلاف آنچه در کشور ما رایج است و دفاع شخصیی را تنھا مجموعه ای از تکنیک ھای رزمی که از هنرهای رزمی استخراج شده اند می دانند، امروزه دفاع شخصی به مجموعه مھارت ھایی که بسیاری  از آنھا مھارت ھای غیر فیزیکی است اطلاق می شود.

 به اعتقاد کارشناسان تنھا 10 درصد از مبحث فیزیکی است. 90 درصد باقی آن، مجموعه مھارت ھایی است که به ما کمک می کنند با حفظ آمادگی خود، کمتر در معرض خطر قرار گرفته و در صورت بروز خطر بتوانیم با کنترل و مدیریت آن، شانس خود برای رھایی از وضعیت پیش آمده افزایش دھیم.

اگر شما اصول ابتدایی دفاع شخصی را آموخته و توصیه ھای ایمنی را جدی بگیرید، و از طرفی خودتان  را از نظر روانی برای ھر حادثه ای آماده و ھوشیار نگاه دارید، آنگاه در ھنگام بروز حادثه، در اکثر مواقع شانس شما برای رفع خطر بسیار بالاست.

توصیه ھایی که در ادامه به صورت اختصار با ھم مرور خواھیم کرد، در ھمین راستا ھستند

. قبول! اکثر این توصیه ھا و رھنمودھا بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند. اما مطمئن باشید رعایت ھمین موارد ساده، در پیشگیری یا مدیریت بسیاری از حوادث تا حد قابل ملاحظه ای موثرند.

در ابتدا چند اصل کلی را با ھم مرور می کنیم:

•    حفظ ھوشیاری؛ اصل اول و آخر!
در دفاع شخصی مھمترین اصل این است که غافلگیر نشوید. اگر ھمیشه ھوشیاری و آمادگی ذھنی خود را نسبت به شرایط و محیطی که در آن قرار دارید حفظ کنید، تا حد زیادی احتمال غافلگیر شدنتان کاھش می یابد و یا در صورت بروز حادثه، آمادگی بیشتری برای اقدام به موقع خواھید داشت.
در دفاع شخصی معمولا موقعیت ھای مختلف را از لحاظ میزان ھوشیاری مورد نیاز(یاا میزان احتمال خطر) به 4 وضعیت
 سفید، زمانی است که شما کاملا احساس امنیت میکنید
 زرد، زمانی است که آن احساس امنیت کامل وجود ندارد، اما به نظر نمیرسد خطر قریب الوقوعی ھم درکار باشد.
و ظاھرا ھیچ خطری شما را تھدید نمیکند.
نارنجی، زمانی است که شما خطر را حس میکنید، ھرچند ھنوز از قوه به فعل درنیامده است.
قرمز، زمانی است که دیگر خطر از قوه به فعل درآمده و شما رسما درگیر آن شده اید.

در دفاع شخصی قرمز  ھدف باید این باشد که تا حد امکان به مرحله وضعیت قرمز نرسیم. قبلا گفتیم که تنھا 10 درصد مباحث دفاع شخصی فیزیکی است و این 10 درصد هم عموما مربوط به وضعیت قرمز است.
ھمانطور که اشاره شد، تلاش اصلی و وضعیت مطلوب این است که به وضعیت قرمز نرسیم و این مهم تنها با حفظ هوشیاری ممکن است.
برخی افراد در هنگامی که در حقیقت در وضعیت زرد و نارنجی هستند( یعنی زمانی که میزان خهوشیاری شان بیشتر از میزان وضعیت سفید باشد)، همانند زمانی که در وضعیت سفید هستند رفتار می کنند.
این افرادبهترین و بیشترین طعمه ها برای افراد بزهکار هستند. نمونه این افراد را  را به راحتی می توان در سطح شھر دید؛ دختر خانمی که بیخیال از دور و اطراف خودش در کنار اتوبان درحالیکه ھدفون در گوشش گذاشته، دست درجیب و به تنھایی در حال قدم زدن است، آقایی که با دستی پر از پول از بانک بیرون آمده و چنان با موبایل در حال خوش و بش کردن با دوستش است که گویی کنار استخر دراز کشیده است، و ده ھا نمونه از این دست.

•    فاصله ایمن؟!
مفهوم دیگری که در مبحث دفاع شخصی با ان برخورد داریم فاصله ایمن یا به عبارتی حفظ خط قرمز است.
در دفاع شخصی این فاصله ایمن عبارت است از میزان فاصله ای که شما باید با طرف مقابلتان حفظ کنید به طوری که در یک حرکت نتواند دست و یا سلاح سردش را به شما رسانده و صدمه ای وارد کند.
این فاصله معمولا چیزی به اندازه 1.5 تا 2 متر است.

•    خود را با تصاویر ذھنی و خیالی از خلافکاران گول نزنید!
خود را با تصاویر ذھنی و خیالی رایج از خلافکاران گول نزنید. یعنی فکر نکنید آدمھای خلافکار حتما دارای علائم مشخصه ای ھستند؛ مثلا ھمه ی آنھا مرد، درشت ھیکل، بدترکیب و دارای خالکوبی روی بازوھایشان ھستند! مطمئن باشید خلاف کاران میتوانند ھر شکل و ظاھری داشته و از ھر طبقه اجتماعی و دارای ھر شغلی باشند.

•    فقط غریبه ھا ممکن است به شما آسیب برسانند؟ فراموشش کنید! حقیقت ندارد!
کسانی که ممکن است به شما آسیب برسانند ھمیشه افراد کاملا غریبه نیستند. اگر ھمواره ذھن خود را اینگونه عادت دھید و آنگاه از طرف یک آشنا در معرض خطر قرار بگیرید، آنچنان شوکه خواھید شد که عملا امکان ھچ عکس العملی را نخواھید داشت. یک آمار تھیه شده در ایالات متحده نشان میدھد که بیش از 89 % از کسانی که قربانی تجاوز شده و یا در معرض آن قرار داشتهاند، فرد مھاجم را میشناخته اند. خیلی از خشونتھا و حتی قتلھا ھم توسط کسانی صورت گرفته که قربانی آنھا را به خوبی میشناخته است!

•    موارد حقوقی و قانونی مربوط به دفاع مشروع را به دقت فرا بگیرید!
البته این موضوع بیشتر زمانی موضوعیت پیدا می کند که شما به صورت فیزیکی درگیر شده باشید.
اگر از قوانین « دفاع مشروع » که ممکن است در کشورھای مختلف متفاوت باشد آگاه نباشید، در این صورت
ممکن است با وجود جان سالم به در بردن از دست مھاجمین، خودتان در دادگاه محکوم شوید!
« دفاع مشروع » به طور خلاصه در زمانی مجاز شناخته شده است که خطر قریب الوقوع بوده و امکان یا فرصت درخواست کمک از نیروھای پلیس یا دیگر سازمان ھای مسئول نباشد، شدت و نوع برخورد شما متناسب با میزان تھدید و خطر باشد (یعنی مثلا اگر به خاطر یک متلک، طرف را با ماشین زیر بگیرید دیگر دفاع مشروع محسوب نمی شود!) و...
 با وجود اینکه این پیش شرط ھا معقول و منطقی به نظر می رسند، اما اثبات آنھا در دادگاه ساده نیست. در روزنامه ھا
بسیار خوانده ایم سرگذشت کسانی را که ظاھرا برای دفاع از خود مرتکب قتل شده اند اما دادگاه خودشان را به جرم قتل مستحق مجازات دانسته است! پس برای ھر مورد پیش پا افتاده ای شدت عمل به خرج ندھید و خوب به عواقب اقدام خود فکر کنید.
 لطفا فیلم ھای اکشن سینمایی را ھم فراموش کنید که مثلا طرف برای نجات نامزدش یک شھر را به ھم می ریزد و آخرسر ھم مثل قھرمانان با او برخورد می شود! در دنیای واقعی چنین فردی یکراست سر از زندان درمی آورد!
پس زیاد جوگیر نشوید لطفا!

•    وقتی وارد مکان ناآشنایی میشوید(یا با کسی قرار میگذارید)، در ھنگام ورود، به دقت اطرافتان و
راه ھای ورودی و خروجی را برانداز کنید و به خاطر بسپارید.
وقتی وارد مکان ناآشنایی میشوید یا با کسی قرار میگذارید، در ھنگام ورود، به دقت اطرافتان و راه ھای ورودی و خروجی را برانداز کنید و به خاطر بسپارید. این موضوع باعث میشود تا اگر به ھر دلیلی داخل ساختمان با مشکلی مواجه شدید، ھنگام خروج(فرار) از ساختمان، به جای حرکت به سمت درب خروجی اشتباھا وارد دستشویی نشوید
! احتمالا برای شما ھم پیش آمده که گاھی وارد دفتر کار یا ... نا آشنایی می شوید و بعد موقع خداحافظی و خروج، درب خروجی را گم می کنید و منشی یا صاحب دفتر درب را نشانتان می دھد، خب در شرایطی که با خطر ھم مواجه شده باشید و تمرکز کافی نداشته باشید احتمال تکرار این اتفاق به مراتب بیشتر است.

•    اگر در محلی، با مشکل مواجه شدید و البته آنقدر خوش شانس بودید که در فرصتی مناسب از تلفن استفاده کرده با پلیس یا آشنایانتان تماس بگیرید، پس از برقراری ارتباط ، نخست آدرس محل(اگر آدرس را نمیدانید توصیفی از محل) را به طرف داده و سپس به توضیح جزئیات ماجرا بپردازید. در این صورت اگر به ھر دلیلی تماس شما قطع شد(یا مجبور به قطع آن شدید)، حداقل دیگران را از محل خود مطلع کرده اید.
این موضوع در مواقعی که با مشکلات اورژانسی دیگری ھمچون آتش سوزی، تصادف و...مواجه میشوید نیز صدق میکند. اگر تابحال با اورژانس یا آتش نشانی تماس گرفته باشید، حتما متوجه شده اید که اپراتور مربوطه عموما قبل از ھرچیز از شما میخواھد که اسم، آدرس و شماره تماس خود را به او بگویید. علت این امر این است که معمولا در اینگونه حوادث شما آنچنان دستپاچه می شوید که که متوجه آنچه « باید بگویید » و آنچه « میگویید» نمی شوید.
برای مثال خانم خانه داری را درنظر بگیرید که ناگھان با آتش گرفتن خانه اش مواجه میشود. او بلافاصله با آتش نشانی تماس میگیرد و به سرعت و با داد و ھوار از مامورین کمک میخواھد. سپس تلفن را قطع کرده و منتظر مامورین میماند. مدت زمان زیادی میگذرد و از ماموران خبری نمیشود، چرا؟ چون این خانم تمام ماجرای آتش گرفتن را برای اپراتور شرح داده اما آنقدر دستپاچه بوده که فراموش کرده آدرس محل آتش سوزی را به اپراتور بدھد!

•    به غریزه و احساس خود اعتماد کنید.
اگر غریزه و حس ششم شما میگوید که باید به کسی یا موضوعی اطمینان کنید ولی شما احساس میکنید به غیر از غریزه باید از منطق خود نیز کمک بگیرید، تصمیم عاقلانه ای گرفته اید. اما اگر غریزی نسبت به فرد یا مکان یا موضوعی احساس بدی دارید، بھتر است به غریزه و احساس خود اعتماد کنید، غریزه شما معمولا در این موارد کمتر اشتباه میکند. خیلی از کسانی که حادثه ای را پشت سر گذاشته اند تصدیق کرده اند که قبل از روی دادن حادثه، نسبت به محیط یا شخص مورد نظر احساس خوبی نداشته اند.
همراهان گرامی برای دریافت جزوه کامل دفاع شخصی روی لینک زیر کلیک کنید. 
دریافت
حجم: 453 کیلوبایت
توضیحات: جزوه اموزش دفاع شخصی


منبع (+)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی